سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوق، خوی صاحبان یقین است . [.امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 101 خرداد 2 , ساعت 2:2 عصر

پلن فروش سند است که هدف، مخاطبان هدف و استراتژی فروش را با هدف دستیابی به نتایج لازم در بر می گیرد. این تیم یک شرکت را قادر می سازد تا گزارش های مربوط به کسب و کار را پیش بینی کرده و از آنها جلوگیری کند.

در این مقاله، اجزاء و نمونه هایی از طرح های فروش را کشف کرد. همچنین نحوه نوشتن یک پلن فروش را فهمیدم و 8 نکته را برای ایجاد یک پلن فروش موفق بررسی کرد.

چرا داشتن یک پلن فروش مهم است؟

برنامه ریزی یک نکته ضروری برای هر کسب و کاری است که به زمانی خاص، در مورد خرید و فروش صحبت می شود. قبل از فروش محصول خود، باید هدف اصلی خود و راه هایی که می توانید به آنها دست یابید را مشخص کنید. این شامل استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و ویژگی‌های مختلف فروش می‌شود. زمانی که خود را مشخص کردید، باید برنامه ای ایجاد کنید که در آن می توانید تمام تصمیمات خود را ذکر کنید.

پلن فروش به شما امکان می دهد مشکلات و خطرات احتمالی مربوط به محصول و فروش خود را پیش بینی کنید. در نتیجه می توانید این خطرات را قبل از بروز مشکل و تشدید آن از بین ببرید. وقتی برنامه عملی روشنی داشته باشید، می توانید از صحت تصمیمات خود مطمئن باشید. علاوه بر این، می توانید عملکرد فروش محصول را زیر نظر داشته باشید و تصمیم بگیرید که چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید تا به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود نزدیک شوید.

اگر بازارهای بین المللی را فتح کنید، پلن فروش نیز مفید خواهد بود. این سند به عنوان نمای کلی از نیازها، نیازها و ترجیحات مشتریان در کشورهای مختلف به شما خدمت می کند. همچنین، حاوی استراتژی‌های فروش است که متناسب با موقعیت‌های جغرافیایی مختلف است. در نتیجه می توانید با موفقیت به اهداف خود برسید.

اکنون که اهمیت آن را می دانید، بیایید اجزای یک پلن فروش را کشف کنیم.

یک پلن فروش باید شامل چه مواردی باشد؟

پلن فروش یک سند جامع است که بسیاری از جنبه های کسب و کار شما را پوشش می دهد. برای دستیابی سریعتر به اهداف خود باید آن را تا حد امکان با جزئیات ایجاد کنید. طرح شما باید شامل بخش های زیر باشد:

  • ماموریت؛
  • اهداف شرکت؛
  • انتظارات درآمدی؛
  • بازار هدف؛
  • عملکرد تجاری برای دوره قبل؛
  • روند بازار؛
  • شرایط صنعت؛
  • تجزیه و تحلیل رقبا؛
  • استراتژی بازاریابی؛
  • استراتژی های فروش، تاکتیک ها، تکنیک ها؛
  • نرم افزار؛
  • منابع انسانی و مالی موجود؛
  • وظایف و مسئولیت های بخش های مختلف؛
  • معیارهای.

زمان آن رسیده است که نحوه نوشتن یک پلن فروش را آشکار کنیم.

چگونه یک پلن فروش بنویسیم؟

ایجاد یک پلن فروش ممکن است به شما نیاز داشته باشد که مدتی را صرف تعیین اهداف، اهداف درآمدی، وظایف بخش ها کنید، اما ارزش آن را دارد. در پایان، شما یک نقشه راه روشن برای دوره مشخصی خواهید داشت که تیم شرکت شما باید دنبال کند تا نتایج عالی در فروش به دست آید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، ما به شما کمک می کنیم. راهنمای ما را دنبال کنید تا جزئیات فرآیند را روشن کنید.

  1. اهداف اصلی خود را تعیین کنید. اولین و مهمترین چیز این است که اهداف اصلی خود را مشخص کنید. به چیزهایی که می خواهید در رابطه با فروش به دست آورید فکر کنید. مثلاً 500 کالا را در یک ماه بفروشید یا در یک سال 20000 دلار کسب کنید. اطمینان حاصل کنید که اهداف شما مشخص، قابل دستیابی و قابل اندازه گیری هستند. علاوه بر اهداف فروش دقیق، می توانید به موارد کلی تری مانند رشد نام تجاری خود، بازارهای جدید یا تولید محصولات جدید نیز فکر کنید.
  2. اهداف خود را دقیق تر و دقیق تر کنید. اگر برای اهداف کلی تری آماده هستید، وقت آن رسیده است که به مرحله بعدی بروید و اهداف خاص تری را شناسایی کنید. واقع بین باشید و اهدافی را برای رسیدن به آن تعیین کنید. بیایید تصور کنیم که می خواهید وارد منطقه آمریکای لاتین شوید. در این مورد، باید همه کشورهایی را که می خواهید محصول خود را در آنها ارائه کنید، فهرست کنید. به عنوان یک گزینه، وظایفی را به اعضای تیم خود محول کنید تا در مورد کشورهایی که محصول شما را می پذیرند تحقیق کنند.
  3. منابع خود را ارزیابی کنید در این مرحله باید منابع انسانی و فرصت های پولی خود را ارزیابی کنید. تجزیه و تحلیل کنید که آیا شما کارمندان کافی برای اجرای طرح خود دارید یا خیر و حمایت مالی برای خرید تمام موجودی لازم دارید یا خیر.
  4. KPI ها را انتخاب کنید. شاخص های کلیدی عملکرد برای تعیین اینکه آیا برنامه شما کار می کند و شما را به اهداف اصلی خود نزدیک می کند ضروری است. مناسب ترین معیارها را انتخاب کنید. داشتن 3-5 شاخص برای کنترل عملکرد کسب و کار عالی است.
  5. عاقلانه زمان را اختصاص دهید. نیازی به عجله نیست زیرا این فرآیند می تواند زمان بر باشد. تیم شرکت شما به شما کمک می کند تا تمام وظایف را به طور موثر مدیریت کنید. یک هفته یا بیشتر فرصت داشته باشید تا یک برنامه دقیق و واقع بینانه تهیه کنید که شامل تمام جزئیات استراتژی فروش، تاکتیک ها، اهداف، اهداف درآمدی و غیره باشد.

اکنون مراحل لازم برای نوشتن یک پلن فروش را می دانید، بنابراین بیایید به بخش بعدی برویم تا نکاتی را برای ایجاد یک برنامه موفق بررسی کنیم.

8 نکته برای ایجاد یک پلن فروش موفق

طرح های فروش در شرکت های مختلف متفاوت است. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که باید در پلن فروش خود در نظر بگیرید تا موثرتر باشد. نکات زیر به شما سرنخ می دهد.

  1. مطمئن شوید که اهداف واقع بینانه دارید.
  2. ضرب الاجل تعیین کنید.
  3. با نمایندگان فروش مشورت کنید.
  4. تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید .
  5. پیشنهاد بودجه ای را تهیه کنید که داده های عملکرد قبلی و پیش بینی های آینده را در بر می گیرد.
  6. برای هر بخش از شرکت خود برنامه های خاصی بنویسید.
  7. مسائلی را که نمایندگان فروش شما چالش برانگیز می دانند، تجزیه و تحلیل کنید.
  8. از ابزارهای ویژه برای ساده سازی کار خود استفاده کنید.

شما باید تحقیقات عمیقی انجام دهید و با تیم های خود کار کنید تا بفهمید چه اطلاعاتی را در پلن فروش خود بگنجانید. مطمئناً به تلاش شما نیاز دارد. با این حال، پس از انجام تمام کارها، می توانید برنامه ای را ایجاد کنید که شما را به سمت موفقیت و رشد سوق دهد.

اکنون که نکاتی را می دانید، وقت آن است که از نمونه های زیر الهام بگیرید.

نمونه هایی از طرح های فروش

ما نمونه های مختلفی از طرح های فروش را آماده کرده ایم که می توانید برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. نوع انتخابی شما به اهداف کسب و کار شما بستگی دارد، بنابراین برای یافتن یک گزینه عالی به هر یک از آنها نگاه دقیق تری بیندازید.

  1. گسترش بازار. اگر تصمیم به دستیابی به بازارهای جدید دارید، باید این پلن فروش را در نظر بگیرید. این سند وظایف، اهداف و معیارهای شما را برای ردیابی پیشرفت شما مشخص می کند. با کمک آن، نیازهای یک مخاطب هدف جدید را در یک منطقه جغرافیایی کاملاً جدید برطرف خواهید کرد. علاوه بر این، یک طرح توسعه بازار معمولاً شامل هزینه های توزیع، تدارکات و منطقه زمانی است.
  2. محصول جدید. هدف اصلی عرضه محصول جدید، به ارمغان آوردن بازگشت سرمایه است. این تمرکز اصلی پلن فروش محصول جدید است. هنگامی که این نوع طرح را ایجاد می کنید، انجام یک تحلیل رقابتی، شناسایی استراتژی فروش و مراقبت از موقعیت برند خود ضروری است.
  3. برنامه 30-60-90 روزه. این کلی ترین پلن فروش است که بر یک بازه زمانی تمرکز می کند که در آن باید به اهداف خاصی برسید. شما می توانید مهلتی برای انجام کاری در 30، 60 و 90 روز تعیین کنید. به عنوان مثال، شما می توانید تصمیم بگیرید که در 30 روز 10 مشتری جدید به دست آورید، ROI را 10? در 60 روز افزایش دهید و 2? در 90 روز کاهش دهید.

پلن فروش یک عنصر ضروری در کسب و کار شما است که به پیش بینی تمام خطرات احتمالی و جلوگیری از آنها کمک می کند. هنگامی که یک نقشه راه دارید، می دانید که برای دستیابی به اهداف خود باید در چه جهتی حرکت کنید.

منابع:

  1. این مقاله با تعریف این اصطلاح، اهداف و ساختار یک پلن فروش را آشکار می کند.
  2. در این مقاله ، اجزای یک پلن فروش را خواهید یافت.
  3. این مقاله الگوها و نمونه هایی از طرح های فروش را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
  4. http://crm-software.blogfa.com/post/48


لیست کل یادداشت های این وبلاگ